GAMING as in LEARNING er et læringsinitiativ, som har til formål at fusionere computerspil med traditionel undervisning i almenområdet. Den primære målgruppe er folkeskolen, men der er også materiale henvendt til større børn.

Det hele startede med, at jeg – Daniel Kansberg – fik ideen til at bruge Black & White i kristendomskundskab for at illustrere tanken om Gud som god og ond. Det har siden udviklet sig og i takt med, at jeg er dykket længere og længere ned, har jeg set, at rigtig mange tænker tankerne. Udfordringen for mig har været, at der ganske enkelt ikke er nok konkrete forløb derude. Der er ikke nok undervisningsforløb, hvor man kan tage et konkret spil og finde konkrete opgaver.


GAMING as in LEARNING søger netop at få skabt sådanne undervisningsforløb.

Bloggen her vil blandt andet være hjemsted for disse undervisningsforløb, ligesom tanker og ideer til undervisning med computerspil vil pryde bloggen.

For at supplere bloggen kommer også GAMING as in LEARNING YouTube-kanalen, som har alt fra interviews med elever omkring gaming og læring, til mig som sidder og fortæller om en lang række spil i undervisningen og meget andet.

Lyder det interessant? Så læs videre på bloggen eller tag kontakt! Så tager vi en snak om hvordan/hvorfor du synes det her er fedt!

Nogle af de post jeg har skrevet, vedrørende selve projektet har jeg listet op her –

< TIL FORSIDE

Advertisements