Man vil jo gerne have det vildeste… Når man kombinerer gamerlivet med lærerlivet, vil man gerne have dem så tæt på hinanden som muligt. Så et klassesæt med gamergrade pc’ere med 1080ti grafikkort og en 27″ skærm. Det er bare ikke realistisk – Og SLET ikke nødvendigt!

GAMING as in LEARNING kører nu på sit andet år og endelig har jeg fået det lokale jeg gerne vil have. Den gamle biograf er omdannet til GAMING as in LEARNING Vault. Mere specifikt om det følger en af de kommende dage.

Vi har 12 bærbare computere, som er stort set identiske med den jeg bruger som lærer. En Dell kontorpc, 4-8GB ram, enten en 120gb SSD eller en 320gb HDD, noget Intel grafik og en 12″ skærm. Til dem er tilkoblet enten et Turtlebeach PZ11 eller et logitech-tarvelig-headset. Dertil kommer en MEGET billig Logitech eller HP mus.. Nothing fancy.

Vi har også 4 PS4’ere, med hver 4 controllere – alle koblet op på en 27″ skærm med evnen til at vise full hd.

Hvordan matcher det så det udstyr jeg har hjemme – det gør det slet ikke. – Men det skal det heller ikke. For hvilke spil er det jeg vil spille med eleverne?

Er det spil som de også spiller derhjemme – Nej.
Som du kan lure i de andre posts, er det i virkeligheden spil som enten er af ældre dato, eller små indietitler.
Fælles for dem alle er, at de ikke kræver et særligt heftigt stykke hardware for at give den oplevelse jeg vil have med eleverne.

Sammenlign det lidt med, når du viser film for eleverne. Er der surroundsound og biograflærred i alle klasselokaler? Nej – der er en tarvelig DVD-grade projekter på et smartboard, som har et 2.0 lydsystem. Ikke noget vildt – men det giver den oplevelse det skal.

Hvis jeg skulle udstyre mit nye gamerlokale som jeg har udstyret mit hjem, ville det koste i nærheden af en kvart million. Det er ikke realistisk på en helt almindelig folkeskole. Men vigtigere –

Det er ikke nødvendigt

Så inden du går kold over ideen om ikke at kunne få det vildeste – Så overvej om det er nødvendigt.

 

