Mange har spurgt, hvor jeg egentlig vil hen med GAMING as in LEARNING. Hvori ligger min motivation for at starte sitet, facebooksiden og YouTube-kanalen?

Man kan jo godt mene, at det er en smule mærkværdigt. En helt almindelig lærer, som deler sine næsten helt almindelige erfaringer på nettet. Hvad er nu det for noget? Den slags vidensdeling, finder jo desværre kun sted i lav grad og alt for mange lærere er afhængig af gode og velgennemarbejdede undervisningsmaterialer – så hvorfor i alverden vil jeg pludselig bryde den cirkel?

Det vil jeg fordi, at flere lærere skal i gang med at bruge computerspil i undervisningen, af de mange årsager jeg har nævnt før. Derudover skal jeg også selv have en bedre ramme for, at kunne arbejde med computerspil og udnytte mediet til fulde. Jeg har tidligere nævnt hvilke forudsætninger “Light-udgaven” af GAMING as in LEARNING arbejder under, men vi skal jo et andet sted hen.

Helt konkret har jeg derfor disse mål, som (næsten) alle er med en deadline –

  • Få skabt minimum 10 “easy-to-use” undervisningsforløb inden 1/8-17
  • Have skabt indhold til gamingasinlearning.dk og YouTube-kanalen, med baggrund for metoden (4 ugentlige indslag i alt frem til 31/12-17)
  • Skabe en GAMING as in LEARNING mainbase med 14 spilenheder, 1 adminstratorenhed og møblement til 28 elever.

Særligt det sidste mål bliver interessant, da det også er en kostelig affære. Vi starter realistisk set på i hvert fald 75.000kr i udstyr, hvor vi så ikke køber særligt møblement, ligesom vi benytter det i forvejen tænkte lokale med netværk, m.v. trukket. Det er her jeg virkelig også har brug for hjælp fra samarbejdspartnere af lille og stor karakter.

Derfor – Hvis du har en god idé til, hvor jeg skal finde midlerne og hjælpen til at skabe “The Main Room”, så skriv en kommentar, send en mail eller måske bare en besked på Facebooksiden. Det kunne jo også være, at du har læst så meget med, at du bare MÅ støtte det!

Jeg glæder mig til at se det ske, og holder jer selvfølgelig opdateret!

< TIL FORSIDEN

