ADHD og GAMING

Hej, mit navn er Patrick jeg går i 9.a på Østermarkskolen, ganske normal skole. Jeg er en af de drenge som de fleste, ældre mennesker ville sige som har krudt i røven, altså jeg har ADHD ( Attention-Deficit Hyperactivity Disorder)

…og det er sku en sjov ting at have, for nogle gange er man helt stille og rolig, og andre gange slår det bare klik for en og så skal der bare ske noget.  Jeg har oplevet, at når jeg får en af de episoder med at “nu skal der bare ske noget” så hjælper det tit, hvis jeg sætter mig til at spille et eller andet på min Computer. Hvis jeg eksempelvis sidder og laver lektier, og der er noget der driller mig eller bare irriterer mig, så kan det godt hjælpe mig at hvis jeg lige spiller 20 eller 30 minutter for lige at få hovedet væk fra den opgave der irriterer mig, og så ender det tit med at jeg sagtens kan finde ud af opgaven. Den lille pause på 20 eller 30 min, fik lige gearet mig ned.

Det der med at være helt oppe i gear, oplever jeg ind imellem med min ADHD, Når jeg helt oppe i gear så skal der VIRKELIG ske noget, og hvis der ik sker noget omkring mig, så skal jeg nok få noget til at ske. Det er ikke altid positive ting der sker når jeg vil have noget ske omkring mig. Jeg har tit oplevet at når jeg er helt oppe i gear, så hjælper computerspil mig med at både at komme ned i gear, og også med at holde fokus hvilket godt kan være svært nogle gang når man har ADHD, og så hjælper det virkelig tit bare at få lov til at sidde og spille lidt.

Jeg føler virkelig at computerspil har hjulpet mig med fx min skolegang. Jeg er hverken den der tolvtals type, men jeg er heller ikke den der ligger og skraber bunden.

Computerspil har virkelig hjulpet mig med nogle fag i skolen, fx engelsk det var jeg jo foran de fleste i klassen den gang hvor vi begyndte at få det. Engelsk er en ret stor del af det med at spille computerspil, og det er ikke bare det med at forstå hvad der sker inde i spillet, men også hvad i alverden dem der man spiller Multiplayer med siger til en.

Det er sådan lidt af hvad jeg mener computerspil har gjort for mig og min ADHD.

