Mit navn Rikke Just Soelberg, jeg går i 8. klasse på Østermarkskolen. Mit blogindlæg kommer til at handle om, hvordan man kan være gamer uden rigtig at være gamer.

Jeg er en pige der går meget op i sport, og bruger meget tid på det. Spil er ikke noget jeg går, eller jeg gik specielt meget op i. Det spil jeg har spillet mest er Sims og det er kun ca. 230 timer, hvilket jo ikke er særlig meget.

Efter jeg er begyndt i GAMING as in LEARNING, har jeg virkelig fået et andet syn på skolen og min skolegang. Man får udfordringer på helt andre måder, end man er vant til. Normalt i skolen får man en opgave, som man skal løse. I gaming as in learning får man ikke en opgave, man laver den selv. Der er en helt anden side af opgaven, når det foregår igennem et spil. Selv når man ikke er den store gamer, men en pige som bare spiller sims, så er der noget specielt ved det. Man får en anden lyst til, at lave noget anderledes, lave noget nyt.

At være gamer er ikke altid bare at sidde, og spille i 36 timer i træk. Det kan også være noget andet, noget større, noget bedre. Min definition på at være gamer er ikke hvor meget man spiller, med hvordan man gør det. Når man spiller handler det ikke om hvor god man er, men det handler om hvordan man skaber sin historie. Den historie man skaber, er det vigtige ved gaming. Det med man selv kan ændre på spillet ved, at gøre noget man normalt ikke ville, er det der skaber nøglen til at være gamer. Man kan være sig selv i et spil, uden man ved man kan være på den måde.

Min form for gaming er, at man kan være rigtig dårlig til et eller andet skydespil. Når jeg er i GAMING as in LEARNING, føler jeg at jeg får lov til at finde min indre gamer frem. Jeg ved godt jeg ikke er god til at spille det, men jeg ved også jeg er i et fællesskab der hjælper mig. Der er mange der er meget bedre end mig til at spille, men jeg har også en brik i det store hele.

Første gang jeg fik en controller i hånden tænkte jeg, hvad bruger man den til. Man får en opgave “gennemfør spillet og sig hvad du kan bruge det til”, og man får så mange forskellige svar. Drenge der sidder 36 timer, og spiller får jo et helt andet svar frem end jeg gør, fordi alle er forskellige. Jeg er ikke den bedste til at spille selve spillet, men jeg føler at jeg kan gennemføre det, det tager måske lidt længere for mig. Det kan også være jeg ikke gennemføre spillet ordentligt, men jeg skal nok gennemføre det.

Den viljestyrke nogle folk har til at skabe en historie, er det der gør folk til en rigtig gamer efter min mening.

 

