GAMING as in LEARNING er i høj grad blevet en rejse…. En rejse som du som læser skal med på.

Rejsen startede for mig, da jeg tænkte at Black & White 2 kunne bruges i Kristendom. Sidenhen har det mig været mit sind påliggende at finde og udvikle undervisning med computerspil.

Vi skal som lærerenhed have skabt nogle bedre rammer for, at bruge computerspil i vores hverdag! Derfor er det også vigtigt, at nogen (I det her tilfælde mig) sætter fokus på gaming i undervisningen på almenområdet i folkeskolen.

På den rejse vil jeg blandt andet tage elever med i udvikling af undervisningsforløb, brainstorme på nye spil, brainstorme på gamle spil, undersøge hvordan gaming generelt har haft indflydelse på, hvordan min generation er vokset op og har udviklet sig. Rejsen bringer os også ud i helt konkrete undervisningsforløb til helt konkrete spil.

Det er en spændende rejse, men også en tidskrævende rejse. At sætte sig for, at producere undervisningsmateriale til anvendelse for alle lærere, uanset spilkompetenceniveau er i sig selv en interessant opgave, men jeg vil også meget gerne skabe nogle faste og enormt gode rammer for udvikling af GAMING as in LEARNING . Derfor er rejsen i høj grad også en quest om, at få nogle samarbejdspartnere der kan gøre dette muligt.

Rejsen bliver dokumenteret her og på YouTube pr. 1. januar 2017. – Glæd dig!

< TIL FORSIDE

